Klantcases

Wat zeggen onze klanten?

Thijs – Allround marketeer @ Amac Pro

De shift van tekst naar video merkt iedereen in het bedrijfsleven: ook wij bij Amac. Mensen hebben weinig zin meer om lappen tekst te lezen: liever kijken ze korte, pakkende video’s. We hadden al een aantal geschreven referentiecases, net als onze concurrenten. Het viel me op dat er in onze branche nog weinig gebruik werd gemaakt van eigen videoreferenties. Ik zag daar als allround marketeer meteen een mooie kans! Provoductions kende ik al vanuit mijn vorige werkgever, en leek me precies de juiste partij om aan de slag te gaan met onze video’s. 

In het begin waren er intern wel wat twijfels. Was dit wel de juiste way to go? Alles wat we qua marketing doen, is namelijk onder toezien van Apple. Dus het moet écht goed zijn. Ik stelde voor om het gewoon te proberen. Onze eerste video werd er één waarin we de kijker meenamen naar een groot event: zo’n 300 bezoekers tijdens het jaarlijkse Amac Onderwijs Seminar in ons nieuwe hoofdkantoor in The Wall, Utrecht. 

En wat een succes werd het! Iedereen die ik sprak was onder de indruk van de video. We kregen zelfs bericht vanuit Apple, hoe we zo’n topvideo zo snel voor elkaar hadden gekregen. Want de video was een week na het event al live. Apple UK was onder de indruk en wilde de video ook graag gebruiken. Daarom maakte Provoductions nog een versie met Engelse ondertiteling. Deze is al door veel mensen wereldwijd gezien. Needless to say: Provoductions mocht blijven! 

De samenwerking is erg relaxed. De klik is er, de communicatie gaat soepel en Provoductions is enorm begaan met Amac. Ze denken goed mee vanuit net een andere invalshoek en voegen vaak nieuwe ideeën toe aan onze bestaande ideeën. We zitten over het algemeen op 1 lijn en daardoor zijn onze projecten binnen no-time af. Kortom: we zijn er erg blij mee.

Connecties die een videopartner met goede prijs-kwaliteitverhouding zoeken, raad ik Provoductions altijd aan. Toevallig vorige maand nog, bij een partner van ons.

Janneke MarCom & PR-coördinator @ Renault Trucks Nederland

Bij Renault Trucks beseffen we maar al te goed dat videocontent steeds belangrijker wordt. Het draait niet om vertellen, maar om laten zien. Aan je merk bouwen met beleving. We besloten om dit op een professionele manier aan te pakken: met sterke videocontent. Om zo op een duidelijke, pakkende en transparante manier te laten zien waar Renault Trucks voor staat. We hadden dus een duidelijke visie, maar dit specifiek vormgeven met videocontent was voor ons nieuw – en best een uitdaging. In het begin was dit wel even zoeken. Want waar begin je? En hoe gaat het allemaal uitpakken?

Via een collega kwam ik in contact met Provoductions. Ze hadden al eerder gefilmd bij een dealer van ons. De beelden die we in hun film(s) zagen, wekten onze interesse. Het waren kwalitatief hoogwaardige video’s die eruit sprongen en echt aanspraken. En ja: dat voorgevoel bleek later helemaal te kloppen. Op dit moment hebben we zelfs al meerdere ambassadeursvideo’s laten maken én jaarlijks meerdere videoverslagen van events. De samenwerking met Provoductions is vanaf het eerste moment al goed, en wordt alleen maar beter door onze manier van samenwerken.

Voorafgaand aan iedere video gaan we om de tafel zitten. We doorlopen samen de briefing, kiezen de ideale locatie en stellen een draaiboek op. Daarbij denkt Provoductions goed mee en stellen ze vragen vanuit hun expertise. Zo weten ze precies wat ze moeten filmen. Naarmate we vaker samenwerken, merk ik ook dat we steeds beter op elkaar ingespeeld raken. Dat scheelt tijd en draagt bij aan het resultaat.

Het mooiste aan onze samenwerking met Provoductions vind ik het wederzijdse vertrouwen dat we in elkaar hebben. We weten precies wat we aan elkaar hebben en kunnen volledig transparant tegen elkaar zijn. Is iets geen goed idee? Dan zeggen we dat gewoon tegen elkaar. Is iets helemaal geweldig? Dan delen we dat met veel enthousiasme. De jongens die bij Provoductions werken zijn stuk voor stuk jong van geest, met een topmentaliteit.

Daarnaast hebben ze oog voor zowel het eindresultaat van de video als voor het productieproces: neem nou onze klanttestimonials waarin onze klanten voor de camera over ons vertellen. Provoductions zorgt ervoor dat ze volledig op hun gemak zijn voor het filmen. Dat draagt bij aan het eindresultaat. Natuurlijk is het soms even zoeken, want Provoductions selecteert zelf de beelden van de shoots. Dan willen we soms toch een andere volgorde, meer afwisseling of inzoomen op dat ene bepaalde shot. Dat stemmen we dan samen af, en iedere keer weer komen we samen tot een ijzersterke video.

Of ik Provoductions zou aanbevelen? Ja, zeker! Absoluut. Hoewel, niet bij teveel mensen, misschien hebben ze dan geen tijd meer voor ons… 🙂

Arshaad Marketing, Sales & Communications Manager Benelux @ PTV Group

Bij PTV Group bieden we intelligente software die transport en mobiliteit efficiënter, veiliger en milieuvriendelijker maakt. Softwareoplossingen die enorm veel potentie bieden, maar hoe zet je zoiets abstracts goed op beeld? Ja, tekst zegt veel. Een foto zegt meer, maar video zegt alles. En wat is er nou betere reclame dan een eigen softwaregebruiker op video laten vertellen hoe goed onze software is?

Video is de toekomst, daar geloof ik stellig in. Daarom besloten we een videoproductiebedrijf in de arm te nemen die onze software professioneel in beeld kon brengen, op een manier dat het aantrekkelijk én realistisch overkomt. Vooraf hadden we daar best twijfels over. Want hoe maak je software nou ‘leuk’ op video? Hoe pak je zoiets goed aan?

In Provoductions vonden we gelukkig de video-samenwerkingspartner die we zochten. Een partij die precies snapt wat wij in kaart willen brengen, die onze doelgroep begrijpt, thuis is in onze producten én goed ligt bij onze klanten. Ik hoef inmiddels zelfs bijna niets meer te begeleiden! De specialisten van Provoductions weten wat we willen, pakken hun rol en make it happen. Heel af en toe is het een beetje bijsturen, meer tijd ben ik er niet aan kwijt: heel prettig.

Inmiddels maakt Provoductions jaarlijks 7 klantreferentievideo’s voor ons, en ze filmen diverse events. Dit zijn voornamelijk gebruikersdagen. Of Provoductions nu met managers of productiemedewerkers gaat filmen, er is altijd tijd voor een praatje en even de geïnterviewde op zijn of haar gemak stellen. Dat is erg fijn. De feedback die we van (potentiële) klanten op deze video’s krijgen zijn dan ook niet mis: er is goed nagedacht over het script, ons verhaal komt goed naar voren en ze vinden het knap dat we software op zo’n aantrekkelijke manier weten neer te zetten. Kortom: deze video’s dragen absoluut bij aan onze product & brand awareness.

Ik zou Provoductions 100% aanbevelen aan anderen die een betrouwbare, professionele videopartner zoeken. Sterker nog: dat heb ik al meerdere keren gedaan!

Illona Corporate Marketing Manager @ Slimstock

Bij Slimstock zijn we al langere tijd bezig met videocontent. Toen we op een gegeven moment echter merkten we dat onze nieuwe visie en manier van storytelling  niet meer volledig aansloot bij de videopartner die we destijds hadden, besloten we dat het tijd was om het anders aan te pakken en de focus meer naar video en visualisaties online te brengen. En ja: daar hoort ook een andere video-stijl bij.

We zochten bij Slimstock vooral een partner die echt op beeld kon vastleggen hoe bijvoorbeeld de sfeer binnen ons bedrijf is. Mét gevoel. Want er zijn zoveel leuke gedreven mensen met positieve vibes binnen ons bedrijf, dat wilden we ‘vastpakken’, omarmen én overbrengen naar de kijker. We wilden de vertaalslag maken en die sfeer delen met de buitenwereld. En hoe doe je dat beter dan met ijzersterke video’s?

We kwamen in contact met Provoductions toen zij namens een partner van ons kwamen filmen op onze locatie. Hun werkwijze sprak me direct erg aan. Ik zag ze aan het werk, goed luisterend en snel inspelend op de eigenlijke behoefte van de klant. Ik dacht op dat moment ‘oké, dát is precies wat we nodig hebben’.

De samenwerking met Provoductions is voor ons enorm waardevol. Het is niet alleen een briefing neerleggen, filmen en opleveren wat ze doen. Ze denken mee in alle aspecten die bij videoproductie komen kijken, ook marketingtechnisch. Voor, tijdens én na het project. Soms zijn we het niet direct met elkaar eens, dan gaan we samen in gesprek en rolt er een ander, vaak nóg beter eindproduct uit. Tijdens zo’n gesprek deelt Provoductions hun vakkennis en geven ze advies vanuit hun expertise om hun standpunt te onderbouwen. En juist dát is precies waardoor zij zich differentiëren.

Als ik een relatie spreek die op zoek is naar een professionele videopartner, beveel ik Provoductions altijd aan. Want als ik in-house een videoteam mocht opzetten, zou ik het team van Provoductions meteen in dienst nemen!

Ook een video
laten maken?

Contact opnemen